کارگاه ریاضیات و چرتکه

خشک بودن کلاس درس ریاضی، نبود تنوع در روش تدریس، رابطه های سنگین ریاضی و درک نکردن مفهوم واقعی آن، کمبود وقت تدریس، نبود ارتباط بین معلم و دانش آموز، نبود همکاری و فعالیت گروهی میان دانش آموزان، تشویق نشدن شاگرد به شرکت در مباحث ،احترام نگذاشتن به شاگردان ضعیف، عدم درک تفاوت فردی شاگردان، سطحی بودن هدف آموزش، روش سنتی معلم مدار، تکیه بیش از حد فقط به جزوه معلم در هنگام مطالعه، از مهمترین اشکالات کار تدریس ریاضی می باشد که یک معلم فعال باید آن ها را در کلاس در نظر گیرد تا آموزش او لذت بخش و یادگیری فعال و دائمی ایجاد گردد.

نمره هاي پايين از درس رياضي، پيش زمينه هاي ذهني، آموزگاران جدي و سختگير، روش هاي تدريس اشتباه، عدم توجه به مراحل رشد ذهني کودکان و آزمون هاي پيچيده پي درپي، همگي مي توانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت به درس رياضي شوند.

آموزش محاسبات ذهنی (چرتکه ) ،یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه، سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود.

کودکان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود و به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد.

ما به دو دلیل پیشنهاد می کنیم فرزند شما باید کار باچرتکه را یاد بگیرد:

اول اینکه کار کردن با چرتکه مانند یک تفریح است. همچنین با کمی تمرین می‌تواند دوستانش را بامهارت‌های محاسبهای شگفت انگیز به وسیله محاسبه مقادیر ذهنی تحت تأثیر قرار دهد.

دوم ، شما می‌توانید به فرزند خود کمک کنید تا چیزهای بیشتری نسبت به مهارت‌های ریاضی بدست آورد. شما می‌توانید اعتماد به نفس فرزند خود را تقویت کنید، حس موفقیت را ایجاد نمایید، تفکر بصری را ارتقاء دهید، توانایی حل مسأله (مشکل) را افزایش دهید،خلاقیت، تمرکز و استقامت ذهنی را بهبود دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *